ZÁVODNÍ TIPY PRO TRIATLON – 2. ČÁST

ZÁVODNÍ TIPY PRO TRIATLON – 2. ČÁST

V 1. části této série vám elitní 2XU triatlonisté z celého světa předali svá tajemství v dobré přípravě na závod. Nyní je na čase, aby vás zavedli na startovní čáru a šli s vámi do vody!

PŘIPRAVENI NA PLAVÁNÍ

„Je opravdu důležité, aby vaše tělo bylo připraveno na start, ještě než začnete přemýšlet o tom, kde se ocitnete na startovní čáře,“ říká australský triatlonista Ironman Todd Israel. „Za normálních okolností se rozplavu minimálně 5 x 50 metrů rychlejším, než závodním tempem. To mi pomáhá, aby se moje tělo zahřálo a bylo připraveno. Navíc to pomáhá nezakyselit se v prvních 400 metrech. “(Před tím, než se plavání zpomalí na jednodušší tempo.)

KDE ZAČÍT…

Snažte se postavit na startovní linii, ale sledujte, co se děje kolem vás.

„Rád se stavím na start brzy a pokud zjistím, že oblast kolem mě je příliš přetížená, pak se přesunu ven, abych si našel více místa,“ říká Aaron Royle, 2012 pod 23 ITU mistr světa v triatlonu. „Někdy stojí za to vybrat delší cestu, abyste měli čistou vodu.“

Naši triatlonisté se shodují na tom, že klíčem k dobrému startu je být upřímný ke svým plaveckým schopnostem a mít kvalitní přípravu s ostatními konkurenty.

„Pokud je plavání vaší slabinou, navrhuji, abyste zůstali trochu v pozadí a možná i trochu víc na straně hlavního balíku,“ říká Edith Niederfriniger. „Tímto způsobem můžete najít svůj vlastní rytmus, nebudete tlačeni, budete uvolněnější a bude menší riziko, že se naštvete!“

Samozřejmě, pokud je v plavání vaše síla, musíte se ujistit, že vás nic nedrží zpět.“

„Nevadí mi plavat s více lidmi kolem sebe a chci být obklopen plavci, kteří plavou stejnou rychlostí jako já, nebo nejlépe mírně rychleji,“ říká Thomas Gerlach. „Buďte agresivní, postavte se na stejnou úroveň jako všichni ostatní. Jestli začnu v druhé řadě, tak už jsem jednu délku těla pozadu. Pokud jsem agresivní, začínám od přední startovní linie, abych získal šanci být pár záběrů v předu – pokud jsou rychlejší plavci, musí jít kolem mě. Bez ohledu na to, můžu se svést na jejich vlně po jeden záběr, nebo dva, což pomáhá.“

JAK S „BALÍKEM“

„Plavání v balíku je to, co je,“ říká Thomas Gerlach. „Buďte klidní – to pomáhá při očekávání, že prvních 400 metrů to bude kontaktní sport.“

„Nikdo si neužívá drsnost plavání,“ říká Aaron Royle. „Pokud se ocitnete uvězněni s těmi kolem sebe, zůstaňte v klidu a dostaňte se z této pozice, pokud můžete. Nesnažte se pomstít někomu, kdo vás namáčkl nebo zablokoval vaše nohy – bude rychlejší prostě plavat dál. 

PLAVTE V LINII

Je důležité mít dobrou techniku pozorování, abyste mohli ušetřit čas a snížit vzdálenost, kterou plavete.

„Dobrá technika pozorování vám umožní udržet si aerodynamickou polohu těla bez toho, aby vám vaše boky spadly dolů, nebo aby se narušil rytmus vašeho záběru,“ říká novozélandský triatlonista Sam Ward. „Technika, kterou používám (a se mnou také většina triatlonistů), je, že zvednu hlavu, když moje hlavní rameno začíná záběr, pak buď vrátím hlavu zpět do přirozené polohy, nebo se okamžitě nadechnu společně s normálním načasování záběru. Zaměřte se na každých 6-8 záběrů. “

Naši triatlonisté mají tendenci souhlasit s tím, že pozorování při plavání vyžaduje trpělivost a potřebu znát své vlastní schopnosti ve vztahu ke konkurenci.

„Pokud sledujete nohy jiného plavce, pak si nevybíráte vlastní cestu, ale sledujete tu jeho,“ varuje Thomas Gerlach. „Pokud plavec neplave rovně, pak máte dvě možnosti: nesledujte nohy a vyrazte dopředu, nebo plavte o trochu déle, ale rychleji. Několikrát jsem opustil nohy plavců jen proto, abych tohoto rozhodnutí litoval o dalších 400 metrů později. To se stalo hlavně v Ironman Racine 70.3, a konečný výsledek byl jeden z nejhorších v sezóně.“

Brendan Sexton říká, že dobré sledovací schopnosti jsou nutností, pokud jste slabší plavec nebo, jako on, máte potíže s pozorováním bójí / značek.

„Vždy se budu snažit znát své soupeře a začínat u někoho, kdo je o něco rychlejší než já a sledovat bubliny z jeho nohou, což znamená, že je méně nutné se dívat nad vodu. Čím déle můžu plavat za nohama, tím lepší budu. “

NA KOLO!

Australský triatlonista Dylan Evans říká, že nic nepřekoná trénink a přípravu na to, abyste urychlili vaše přechody.

„Můžete to udělat na chodbě doma nebo venku. Nastavte nějakou hlasitou hudbu nebo sežeňte někoho, kdo vás bude rušit. Stačí pouze pouze 15 minut týdně, a už to může pomoci. “

Pokud dojde na skutečnou situaci v závodu, profesionálové mají několik triků pro rychlé výměny při přechodu 1.

„Mnoho triatlonistů zjistí, že sundání jejich neoprenu může trvat věčnost, a tím se ztrácí čas na T1,“ říká Sam Ward. „Můžete urychlit výměnu, pokud necháte trochu vody v horní části neoprenu těsně předtím, než opustíte vodu. Pak si sundejte rukávy neoprenu, jakmile přejdete na přechod. Když se blížíte ke svému kolu, zatlačte si neopren dolů pod zadek, abyste mohli stále běžet. Poté zatlačte neopren co nejníže. Nohavici sundejte jednou nohou a zvedněte druhou nohu tak rychle a vysoko, jak jen můžete. Přebytečná voda, kterou vložíte do neoprenu, vám pomůže s mnohem rychlejším pohybem nohou.“

Nyní, když máme neopren sundaný, se v příští 3. části podíváme na tipy pro cyklistiku a běh, plus jak jíst / pít a vypořádat se s přehřátím během závodu.

Testování neoprenu 2XU Propel P:2 XTERRA triatlonistou Honzou Kubíčkem